Keresés ebben a blogban

2024. július 13., szombat

hibák amiket elkövethetsz

Sokszor találkoztam egy bizonyos hibával.

A rovás jelek iránt szerencsére sokan érdeklődnek. Érdekesnek tartják a jelek formáját, izgalmasnak hogy van egy régi írásunk. A jeleket viszont nem tudják elolvasni. Őket hívom szimpatizánsoknak.

Szimpatizánsként (is) az írásban a legnagyobb hiba amit el lehet követni, hogy a billentyűzet kiosztás alapján szeretnéd azonosítani a jeleket.

Nagyon örülsz, hogy sikerül egy ttf állományt levadásznod a netről, és ennek alapján próbálod egyeztetni a latin alapú abc-vel.

Ne tedd.

 Előszőr is hagyományosan nincs nagybetű . Tehát a shift megnyomásával nem a jel nagybetűs formáját hozod elő, hanem egy hosszú ékezetes változatot, vagy egy összerovás jelet.

Miről beszélek?

Figyelem a példákban szereplő jelek balról jobbra néznek, mivel a szövegszerkesztő ezt az írásirányt támogatja, valamint ezt a weben használható jelkészletet tudtam csak előkutatni és installálni.

k ha megnyomod a shiftet mit kapsz? Az ak jelet. Lehet vitázni róla hogy szóvégi k jel vagy ak jel. Én maradok a szótagjelnél. Nekem ak.

K

Az ékezetesre példa az i. Shifttel pedig

I

az a hosszú i jele. Ha a gépelve, helytelenül szeretnéd hosszú í-t leírni, akkor ezt kapod.

í

Ez egy bogárjel. mb . En az ember szóban szoktam használni. 
Vagy például é

É

Vagyis le. (most fordítva vannak a jelek) A kettősbetűket is shiftel tudod előhalászni. sz megjelenítése nem s+z. hanem shift s

S

Tehát akkor hogyan tanulj? Ne billentyűzettel. Vedd elő bármelyik rovás jelkészletet, legyen az Magyar Adorján, Forrai Sándor, vagy az egységesített rovás szabvány. Abból tanulj! Szavakat írj át! Ne feledd hagyományosan nincs nagybetű. Ha minden áron majd szeretnéd nyomtatásban feltüntetni, vagy éppen tetováltatni a mondatkezdő, vagy a tulajdon nevek nagybetűjét, a betű méretét állítsd nagyobbra! Ne a shiftet nyomd automatikusan.

Nem tudom hogy van-e erre a probléma kiküszöbölésére már betű készlet. Biztos van, én nem találtam rá. Amúgy sem használnám. Billentyűzetet már csak akkor ragadj, ha biztosan felismered a jeleket. Hosszabb írásoknál így is tévedhetsz. Velem is előfordul hogy félre nyomok. Sőt. 

Találtam egy szuper megoldást a gyakorlásra. Egy applikáció: DrawNote. Ennek segítségével tudsz gyakorolni, akár összerovást is várakozás közben. Megszerkeszted az InCollage- el és elküldöd nekem.
https://chat.whatsapp.com/C3lTSNe7q2mCMkvTzmod5r








S ha már úgy is ott vagy akkor látogass el ide is: https://www.whatsapp.com/channel/0029VacHpOn9hXFBLuhmk03f

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nincs moderáció, csak nem adok esélyt az egymásról puskázásnak.

Kapcsolatfelvételi űrlap

Név

E-mail *

Üzenet *