Keresés ebben a blogban

2010. december 29., szerda

Szólások -mondások, bemelegítés a pontvadászathoz

Az elkövetkező időkben, a szólásokra és a mondásokra fogok összpontosítani.
Egyfelől azért , mert az új társashoz kellenek majd.
Másrészt, mert kifogyhatatlan kincsestára a bölcsességnek.
Vannak amelyeket ismerünk, de vannak melyeket nem használunk valami gyakran.
Szerencsésnek mondhatom magam, mert szüleim gyakran ízesítették meg így mondanivalójukat, így sokat ismerek, de mégsem eleget.


Vettem egy jó kis könyvet, nem céltudatosan kerestem, egyszerűen csak ott volt az orrom előtt.
Pont akkor, mikor szükségem volt rá. Nem a véletlen műve ebben teljesen biztos vagyok.

Na mármost, mivel elég sok olyan mondattal találkoztam, melyet nem hallottam  még, nagy örömet okozott ez a találkozás.
Erdő nincsen zöld ág nélkül, 2009, Társ kiadó, Sepsiszentgyörgy
400 Ft volt a coopban.

Így most ebből a könyvből mazsolázgatok, hogy elkészítsem az eleinte irtó egyszerű feladatokat.
Még nem számít bele a pontok gyűjtésébe!!!!!!



Feladat:
Hiányzik a mondat első hangja.

jelbe írd be a hiányzó jelet. Majd ha úgy gondolod kész, függőlegesen olvasd össze a kiegészített jeleket. Egy mondatot kapsz.


Ezt küld el nekem villámlevélben:
  1. kezdők latin alapúval
  2. haladók: latin alapúval, és összerovottan is. Utóbbi szép is legyen és átgondolt. Kirakom ezeket a blogra.






Share/Bookmark

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nincs moderáció, csak nem adok esélyt az egymásról puskázásnak.

Kapcsolatfelvételi űrlap

Név

E-mail *

Üzenet *